بهترین روش ارسال بار به عراق

ارسال بار به عراق

کشور عراق یکی از شرکای تجاری ایران است که طی سالیان گذشته به یکی از اصلی‌ترین مقاصد برای صادرات کالا و تولیدات مختلف تبدیل شده است. ارسال بار به عراق که در چند سال اخیر، بسیار انجام‌شده، یک معامله دو سر برد برای ایران و این کشور می‌باشد.

چندین روش برای حمل بار به عراق وجود دارد که هرکدام قوانین خاص خود را دارند. اما آیا می‌دانید که شرایط ارسال بار به عراق چگونه است؟ آیا می‌توان کالا‌های کوچک یا محموله‌های بسیار بزرگ را به عراق ارسال کرد.

در این متن می‌خواهیم در مورد انواع روش‌های این حمل و نقل و همچنین ارزان‌ترین راه آن صحبت کنیم. اگر می‌خواهید در این مورد بدانید حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

ارسال بسته به عراق

برای ارسال بار به عراق راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها سریع‌ترین راه را انتخاب کنید. با انتخاب باربری هوایی، می‌توانید کالا‌های خود را در کوتاه‌ترین زمان، به صورت آنی ارسال کنید.

این روش، در مقایسه با حمل و نقل‌های زمینی و هوایی، نوع دریایی، ارزان‌تر است؛ اما طول می‌کشد تا کالای شما یک هفته یا بیشتر به محل مورد نظر برسد.

 

ارزان‌ترین راه برای ارسال به عراق چیست؟

برای ارزان‌ترین راه ارسال به عراق، می‌توانید از حمل و نقل استاندارد یا حمل و نقل اقتصادی استفاده کنید. تحویل کالا در این روش حمل و نقل، یک هفته یا بیشتر طول می‌کشد و هزینه آن چیزی حدود 100 تا 120 دلار است.

 

اما بهترین روشی که می‌توان جایگزین آنها کرد استفاده از خدمات فریت بار است، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 43658-021 تماس بگیرید.

ارسال بسته به عراق

 

مسیر‌های حمل بار به عراق

برای ارسال کالا به عراق باید مسیر‌های حمل و نقل به این شهر را بشناسید تا بتوانید بهترین روش را انتخاب کنید. چندین روش مانند حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی برای انجام این کار وجود دارد که البته برای برخی از کالا‌ها از حمل و نقل ترکیبی استفاده می‌شود.

شرایط حمل و نقل و حتی هزینه آن به وسیله هرکدام از این روش‌ها متفاوت است.

 

 

حمل و نقل هوایی بار به عراق

یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای حمل بار به عراق، این روش است که بسیاری از بازرگانان و تجار انتخاب می‌کنند. حمل و نقل هوایی از طریق فرودگاه‌های بین‌المللی کشور انجام می‌شود و احتمالاً هزینه بیشتری نسبت به دو روش دیگر دارد. حتی در بسیاری از موارد برای ارسال بار به اربیل عراق از این روش استفاده می‌شود.

ارسال خرده بار به عراق

 

بیشتر بخوانید: شرایط مهاجرت به هلند

 

حمل و نقل دریایی به عراق

روش دیگری که برای حمل بار به عراق می‌توان انتخاب کرد، روش دریایی است. با انتقال کالای مورد نظر به بنادر کشور و سپس بارگذاری با استفاده از کشتی‌های حمل و نقل، می‌توان تمام محموله‌ها را به کشور عراق صادر کرد.

 

حمل و نقل زمینی به عراق

یکی از راه‌هایی که مورد پسند بسیاری از افراد است، حمل و نقل زمینی به عراق می‌باشد. ایران دارای مرز زمینی با عراق است و به همین منظور هم این روش برای ارسال بار به عراق گزینه پرطرفداری است.

دو روش برای انجام این کار وجود دارد؛ شما می‌توانید بار را به صورت مستقیم از مبدا به مقصد بدون توقف و با سرعت بالا ارسال کنید که هزینه‌ای زیادی هم نخواهد داشت. در روش دوم، می‌توانید بار‌ها را به مرز‌های گمرکی ایران تحویل دهید و از این طریق کالا به گمرک عراق ارسال می‌شود.

ارسال بار به بغداد

 

 

شرایط ارسال بار به عراق

به دلیل شرایط موجود در کشور ما، ارسال بار به عراق یا حتی ارسال بار به بغداد برای تجار ایرانی و بازرگانان سود قابل‌توجهی دارد. اگر بخواهید یک یا چند بسته کوچک و حتی یک محموله بسیار بزرگ به عراق ارسال کنید، چندین روش برای حمل کالا به این مقصد وجود دارد که هرکدام قوانین خاص خود را دارند.

دریافت بیمه نامه جامع باربری مهمترین موضوعی است که باید مدنظر داشته باشید؛ چرا که حمل بار همیشه با خطرات پیش‌بینی‌نشده همراه است. موارد زیر کالا‌های هستند که شما می‌توانید برای ارسال بار به عراق انتخاب کنید:

  • کالا‌های خطرناک
  • محصولات زیستی
  • خز
  • محصولات فلزی
  • سموم
  • محصولات معدنی
  • چاقو‌ها
  • جواهر‌سازی

به این نکته دقت داشته باشید که محموله مورد نظری که قرار است ارسال کنید، دچار مشکل خاصی برای ترخیص کالا از گمرک نشود؛ چرا که در این صورت حمل و نقل آن کالا با مشکل روبرو خواهد شد.

 

ارسال خرده بار به عراق

برای ارسال خرده بار به عراق باید از قوانینی که در زمینه وجود دارد، اطلاع داشته باشید. اگر محموله‌های کوچک دارید، باید برای ارسال آن هزینه بیشتری نسبت به بار‌های و محموله‌های بزرگ بپردازید که بخش عمده‌ای از این هزینه‌ها مربوط به گمرک است.

برای این منظور می‌توانید از کانتینر‌های مورد استفاده برای حمل و نقل مشترک استفاده کنید؛ در نتیجه هزینه‌های پرداختی برای حمل چندان زیاد و هنگفت نیست.

ارسال بار به اربیل عراق

 

جهت آشنایی با شرابط فریت بار به آمریکا کلیک کنید.

 

 

نتیجه‌گیری

همان طور که در این مقاله گفته‌شد، برای ارسال بار به عراق روش‌های مختلفی وجود دارد که هرکدام قوانین و محدویت‌های خاص خود را دارند و هزینه‌ای هر روش هم متفاوت است.

یکی از این روش‌های پرطرفدار، حمل و نقل زمینی است که به دو روش مستقیم و غیرمستقیم انجام می‌شود. روش دریایی هم هزینه کمتری نسبت به روش هوایی دارد.

برای ارسال خرده بار به عراق هم می‌توانید از کانتیرنر‌های مورد استفاده برای حمل کالا‌های مشترک استفاده کنید و دیگر لازم نیست هزینه زیادی بابت این کار پرداخت کنید. نظر شما در این زمینه چیست؟ اگر نظری، پیشنهادی و یا انتقادی دارید حتماً با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا