جامع ترین راهنمای مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا

در این مقاله قصد داریم به صورت کامل در رابطه با انواع روش های مهاجرت به آمریکا صحبت کنیم و در نهایت راحت ترین راه مهاجرت به امریکا را معرفی کنیم، جهت آشنایی با بهترین روش ها تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

 

راحت ترین راه مهاجرت به آمریکا

هنگامی که می‌خواهید به ایالات متحده مهاجرت کنید، چندین انتخاب دارید. که در بالا به روش ها و راه های مهاجرت به آمریکا اشاره شد و شما باید بببینید هدفی که در ذهن دارید به کدام راه نزدیک تر است و زودتر شما را به هدفتان می‌رساند.

یکی از راه های آسان و سریع به آمریکا مهاجرت تحصیلی است. بسیاری از افرادی که می‌خواهند به آمریکا مهاجرت کنند، از این راه استفاده می‌کنند زیرا این روش بسیار سریع برای مهاجرت است. با ویزای دانشجویی ایالات متحده می‌توانید از بهترین دانشگاه یا کالج در ایالات متحده تحصیل کرده و فارغ التحصیل شوید.

 

راه های مهاجرت به آمریکا

همه افرادی که می‌خواهند به آمریکا مهاجرت کنند باید راه های مهاجرت به آمریکا و پرداخت هزینه مهاجرت به آمریکا را در نظر بگیرند. اگر در حال حاضر واجد شرایط ویزای مهاجرت نیستید، به این فکر کنید که آیا ویزای موقت ممکن است به شما در دستیابی به اهدافتان کمک می‌کند یا خیر؟ شرکت‌ها و مؤسساتی مختلفی وجود دارند که در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند تا درخواست ویزای مورد نظر خود را ثبت کنید، برای مصاحبه ویزای خود آماده شوید و به هر سوال مهاجرتی که ممکن است از شما پرسیده شود قبل از مراجعه فکر کنید.

 

مهاجرت کاری به آمریکا

یکی از راه های مهاجرت به آمریکا، روش کاری است. این روش مهاجرت به آمریکا یکی از روش های بسیار مورد توجه است و اگر شما دارای مهارت های لازم در زمینه های شغلی هستید این بهترین راه مهاجرت به آمریکا است به این دلیل که علاوه بر مهاجرت به کشوری مثل آمریکا دارای درآمد و شغلی مناسب خواهید بود. در ادامه ویزاهای کاری و دسته های مربوط به آنها توضیح داده شده است:

چهار دسته اول – به نام های EB-1 ،EB-2 ،EB-3 و EB-4 – بر اساس مهارت های شغلی که اقدام به ویزای کاری کرده‌اید، دسته بندی شده‌اند. در این دسته نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که گاهی نیاز است از یک حامی مالی که اهل آمریکا است پشتیبانی شوید و گاهی باید با رزومه ای که دارید، ویزای کاری آمریکا را دریافت کنید.

دسته‌ی دیگر شامل EB-5 که کمی با بقیه دسته ها متفاوت است: این دسته از ویزاهای صادر شده برای مهاجرت به آمریکا مربوط به نظام سرمایه داری می‌شود یعنی شما برای سرمایه گذاری در آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد که مقدار آن بین 500000 تا 1 میلیون دلار است.

 

مهاجرت کاری به آمریکا

 

جزئیات این دسته از ویزاها باید به دقت بررسی شود و در صورت نیاز با مشاوران حقوقی نیز در ارتباط باشید. گرین کارت مبتنی بر اشتغال نباید با مجوز کار (که به طور رسمی “سند مجوز استخدام” نامیده می‌شود) اشتباه گرفته شود، که یک سند جداگانه است.

پنج دسته برای مهاجرت به آمریکا از طریق کار وجود دارد:

  • اولویت اول (EB-1): دسته اول مختص افرادی است که دارای عنوان پژوهشگران دانشگاهی را دارند یا مدیریت شرکت های چند ملیتی را بر عهده دارند.
  • اولویت دوم (EB-2): برای افراد دارای مدرک تحصیلی پیشرفته. توانایی های استثنایی در علوم، هنر یا تجارت، که پذیرش آنها به نفع منافع ملی آمریکا است.
  • اولویت سوم (EB-3): برای افراد با حداقل 2 سال آموزش یا تجربه کاری و افرادی با سابقه کار کمتر از 2 سال.
  • اولویت چهارم (EB-4): برای «مهاجران خاص» مانند مترجمان نظامی، و کارمندان سازمان های بین المللی.
  • اولویت پنجم (EB-5): برای سرمایه گذارانی که حداقل یک مقدار مشخص را در سرمایه گذاری های مربوط به ایجاد شغل در ایالات متحده مستقر می‌کنند.

 

در زمان مهاجرت با استفاده از هر روشی، نیاز دارید که وسایل تان از جمله وسایل منزل، لوازم شخصی و… را نیز ارسال کنید. اما این ارسال ممکن برای شما کمی هزینه بر باشد، شرکت باراد این مشکل را برای شما حل کرده است، شما می‌توانید به سادگی با استفاده از خدمات فریت بار به امریکا وسایل مورد نیازتان را در زمان مهاجرت، ارسال کنید، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 43658-021 تماس بگیرید.

 

مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج

یکی از روش های مهاجرت به آمریکا، مهاجرت از طریق ازدواج است. این ویزا برای افراد خواهان مهاجرت به آمریکا شامل شرایطی است که باید اولا اعضای خانواده فرد مهاجرت کننده باشید برای مثال همسر، فرزندان، والدین و خواهر و برادر؛ اما این شرایط برای درجه نزدیکی با فرد مهاجرت کننده یا فردی که دارای اقامت آمریکا است یا فرد حامی مالی شما در آمریکا قوانین متفاوتی دارد.

شما همچنین به یک قولنامه حمایت مالی از کسی نیاز دارید که تضمین کند پس از ورود به ایالات متحده حمایت مالی می‌شوید. در صورت لزوم یک “حامی مشترک” جداگانه می‌تواند متعهد شود که از شما حمایت کند. در هر صورت، حامی مالی شما باید درآمد زیادی داشته باشد که حداقل 125 درصد از دستورالعمل های فقر فدرال باشد.

اگر حامی شما یک شهروند ایالات متحده است و شما همسر، بیوه، فرزند مجرد 21 ساله یا کمتر، نسبت فامیلی یا والدین آنها هستید (اگر شهروند ایالات متحده 21 سال یا بیشتر داشته باشد)، می‌توانید برای دریافت گرین کارت به عنوان کارت فوری اقدام کنید. یعنی دیگر نیاز نیست برای دریافت ویزا منتظر بمانید.

اگر یکی از بستگان شما که در واقع حامی مالی شما است یک شهروند ایالات متحده است و مواردی که در بالا گفته شد شامل مورد شما نمی‌شود، یا اگر حتی بستگان حامی شما دارنده گرین کارت است، به عنوان یک فرد که می‌خواهد به آمریکا مهاجرت کند، می‌توانید در یکی از دسته های زیر درخواست دهید:

  1. (F1): فرزندان مجرد (21 ساله یا بیشتر) شهروندان ایالات متحده
  2. (F2A): همسر و فرزندانی که مجرد هستند (زیر 21 سال) دارندگان گرین کارت
  3. (F2B): مربوط به فرزندانی می شود که مجرد هستند (21 سن آنها سال یا بیشتر) و دارنده گرین کارت هستند
  4. (F3): فرزندان پسر و دختری که متاهل هستند و شهروند ایالات متحده
  5. (F4): خواهر و برادر شهروندان آمریکایی (اگر 21 ساله یا بیشتر باشند)

 

مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج

 

 

مدارک مورد نیاز مهاجرت به آمریکا

در فرآیند درخواست گرین کارت و همچنین هنگام ورود به کشور آمریکا؛ اجاره مسکن، درخواست گواهینامه رانندگی، دریافت کارت تامین اجتماعی، دریافت کارت های اعتباری و افتتاح حساب بانکی در ایالات متحده به تعدادی مدارک نیاز خواهید داشت.
مدارک زیر را آماده کنید تا همه چیز آماده باشد:

  • یک پاسپورت معتبر
  • ترجمه تایید شده کلیه گواهی ها، مدارک تحصیلی و اعتبارنامه ها
  • ترجمه معتبر شناسنامه، گواهی ازدواج، طلاق، گواهی فوت، حکم حضانت و اسناد مشابه
  • گواهینامه رانندگی بین المللی شما
  • مدارک حساب های بانکی (ترجمه انگلیسی)
  • ترجمه اسناد مالی مهم (مانند اعلامیه های ارزیابی مالیات)
  • ترجمه بیمه نامه ها (به عنوان مثال، بیمه عمر به عنوان اثبات امنیت مالی)
  • گواهی واکسیناسیون
  • ترجمه سوابق پزشکی و نامه های پزشک (به عنوان مثال، زمانی که دارو نیاز است)

اگر عجله دارید، می‌توانید برای دریافت کارت تامین اجتماعی خود به سفارت یا کنسولگری آمریکا نیز اقدام کنید. با این حال، انجام این کار در محل در ایالات متحده آسان تر است.

 

ادامه تحصیلات، مجوزها و مدارک تحصیلی

آیا در حرفه ای کار می‌کنید که نیاز به ثبت نام، گواهینامه، عنوان یا دیپلم در ایالات متحده دارد؟ این امر برای مثال در مورد پرستاران، معلمان، فیزیوتراپیست ها، مشاوران املاک، پزشکان یا افسران پلیس صدق می‌کند. برای ادامه کار در حرفه خود پس از مهاجرت به ایالات متحده، ممکن است نیاز به تکمیل آموزش های پیشرفته داشته باشید. نمونه هایی از مدارک اضافی برای مشاغل مختلف در ایالات متحده:

  • مدرک کاردانی پرستاری (کارشناس پرستاری معتبر).
  • گواهینامه ایالتی (به عنوان مثال، برای مجوز به عنوان معلم)
  • گواهینامه NCPT (به عنوان مثال، برای صدور مجوز به عنوان یک درمانگر فیزیکی)
  • آزمون مجوز پزشکی ایالات متحده (برای متخصصان پزشکی)
  • جواز تجاری عمومی، مجوز فروشنده یا مجوزهای بهداشتی (برای تشکیل شرکت)
  • موتور جستجوی شغلی وزارت کار ایالات متحده (DOL) careeronestop.org می تواند به شما کمک کند تا دریابید که آیا برای انجام حرفه خود در ایالات متحده به مجوز یا ادامه تحصیل نیاز دارید.

 

 

مهاجرت تحصیلی به آمریکا

برای تحصیل در ایالات متحده، افرادی که می‌خواهند به آمریکا مهاجرت کنند معمولا ویزای F-1 یا M-1 دریافت می‌کنند:

F-1 برای افرادی صادر می‌شود که قصد دارند در کالج، دانشگاه، هنرستان، دبیرستان دانشگاهی، مدرسه ابتدایی خصوصی و سایر موسسات آموزشی در ایالات متحده تحصیل کنند. این فهرست در وب سایت Study in the States منتشر شده است. F-1 دیگری برای شرکت در برنامه آموزش زبان دریافت می‌شود.

M-1 برای دانش آموزانی صادر می‌شود که قصد دارند آموزش های غیر آکادمیک، اما به عنوان مثال، حرفه ای در ایالات متحده را طی کنند. M-1 برای دوره های آموزش حرفه ای مناسب است – با این ویزا در مدارس آشپزی یا آرایشی تحصیل می‌کنند.

شرایط اخذ ویزا به مدرسه ای بروید که توسط برنامه دانشجویی و تبادل بازدیدکنندگان، SEVP تأیید شده است. می‌توانید مدرسه، کالج و سایر موسسات مورد علاقه را از طریق فرم جستجوی ویژه بررسی کنید. فقط یک موسسه آموزشی مورد تایید SEVP مجاز به صدور I-20 برای دانشجویان خارجی است که برای ویزای F-1 و M-1 مورد نیاز است.

 

مهاجرت تحصیلی به آمریکا

 

اطلاعات ویزای F-1 و M-1 – وب سایت وزارت امور خارجه ایالات متحده

آموزش می‌تواند پولی و رایگان باشد. گاهی به شما اجازه می‌دهند قسط بندی کنید و هزینه تحصیلتان را به صورت اقساطی پرداخت کنید. هزینه به عوامل زیادی بستگی دارد: مدت زمان تحصیل، تامین مسکن، نیاز به گرفتن بیمه درمانی و غیره.

مراحل ثبت نام موسسه ای در لیست SEVP باید شما را به عنوان دانشجو ثبت نام کند. سپس در سامانه اطلاعات دانشجویی و بازدیدکنندگان بورس، SEVIS ثبت نام خواهید کرد. در این مرحله، باید هزینه ای بپردازید – SEVIS I-901 – نامیده می‌شود. طبق اخرین قیمت برای ویزای F-1 و M-1، مقدار ان 350 دلار است.

سپس فرم I-20 را دریافت می‌کنید، می‌توانید فرم درخواست ویزای DS-160 را تکمیل کنید و برای مصاحبه در کنسولگری ایالات متحده برنامه ریزی کنید. فرم I-20 در طول مصاحبه ویزا ارائه می‌شود. همچنین باید بسته ای از اسناد را جمع آوری کنید و هزینه کنسولی را پرداخت کنید. در کنسولگری ایالات متحده در لهستان، به نرخ کنسولگری ایالات متحده است.

مقامات ایالات متحده توصیه می‌کنند که درنگ نکنید و بلافاصله پس از دریافت فرم I-20 برای دریافت ویزا اقدام کنید تا زمانی برای گرفتن وقت مصاحبه داشته باشید. ویزای F-1 و M-1 نباید زودتر از 120 روز قبل از تاریخ شروع آموزش صادر شود. و شما می‌توانید با استفاده از آنها، حداقل 30 روز قبل از تاریخ شروع آموزش، که در فرم I-20 نشان داده شده است، وارد ایالات متحده شوید.

 

بیشتر بخوانید: شرایط تمدید پاسپورت

 

مهاجرت به آمریکا از طریق پناهندگی

فردی که در کشور خود به دلیل گروه های نژادی، قومی یا مذهبی، عضویت در سازمان‌ها و انجمن‌های اجتماعی یا سیاسی مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد، می‌تواند از مقامات مهاجرت ایالات متحده برای پناهندگی در ایالات متحده درخواست کند. برای اعطای وضعیت پناهندگی، چنین شخصی باید شواهد قانع کننده ای ارائه دهد که نشان دهد تحت آزار و اذیت قرار می‌گیرد یا دلیلی برای ترس از چنین آزار و اذیتی دارد.

در برخی موارد استثنایی، پناهندگان می‌توانند در زمانی که در کشور خود هستند (مانند کوبا، ویتنام، اتحاد جماهیر شوروی سابق) درخواست پناهندگی دهند. اگر یک خارجی به عنوان پناهنده شناخته شود، ویزا دریافت می‌کند و به ایالات متحده می‌آید، جایی که تحت “برنامه اسکان مجدد پناهندگان” فعلی حمایت می‌شود.

یک شهروند خارجی در ایالات متحده اگر دلایل منطقی برای ترس از آزار و اذیت دولت در صورت بازگشت به وطن خود داشته باشد، می‌تواند درخواست پناهندگی دهد. در هر دو مورد، برای اعطای وضعیت پناهندگی، باید شواهد منطقی، مبنی بر واقعی بودن خطر آزار و شکنجه ارائه شود.

شهروند یک کشور خارجی به عنوان پناهنده شناخته می‌شود و از لحظه ای که به طور رسمی وضعیت پناهندگی را دریافت می‌کند، مستحق حمایت ایالات متحده است. در بیشتر موارد، یک خارجی حق دارد ظرف یک سال از تاریخ ورود به ایالات متحده برای به رسمیت شناخته شدن به عنوان پناهنده درخواست کند البته یک سال پس از دریافت این وضعیت.

 

مهاجرت به آمریکا از طریق پناهندگی

 

هزینه مهاجرت به آمریکا

هزینه واکسیناسیون: اگر بعد از معاینه پزشکی نیاز داشته باشید، ممکن است لازم باشد قبل از دریافت گزارش معاینه پزشکی کامل، واکسیناسیون خود را به روز کنید. مانند هزینه های معاینه پزشکی، هزینه های واکسیناسیون بسته به ارائه دهنده متفاوت است.

هزینه خدمات ترجمه: اگر بسته درخواست گرین کارت شما شامل هر مدرکی به زبانی غیر از انگلیسی است، باید ترجمه هر مدرک را نیز که توسط مترجم تأیید شده است، ارائه دهید. هزینه این خدمات متفاوت خواهد بود – برای مثال، ترجمه تایید شده گواهی تولد یک صفحه ای ممکن است بین 20 تا 40 دلار باشد.

هزینه مدارک: به عنوان بخشی از فرآیند درخواست گرین کارت، از شما خواسته می‌شود که کپی دیجیتال یا فیزیکی مدارک پشتیبان، مانند شناسنامه، گواهی ازدواج و گذرنامه را ارسال کنید.

 

شما و همسرتان همچنین هنگام شرکت در مصاحبه نهایی (چه در ایالات متحده یا در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده در خارج از کشور) باید نسخه اصلی را به همراه داشته باشید. سازمان های دولتی معمولاً برای صدور برخی اسناد رسمی هزینه دریافت می‌کنند.

 

مزایا و معایب مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا با مزایا و معایبی همراه است که باید آنها را در نظر گرفت. یکی از مزایای اصلی مهاجرت به آمریکا، فرصت‌های شغلی و تحصیلی بیشتر است که می‌تواند به فرد کمک کند تا زندگی بهتری داشته باشد. علاوه بر این، زندگی در یک کشور پیشرفته مانند آمریکا می‌تواند امکانات بهتری را در اختیار هر فرد بگذارد.

اما دقت داشته باشید که بعد از مهاجرت به ایالات متحده آمریکا با چالش های نیز رو به رو خواهید شد، از جمله مشکلات فرهنگی و زبانی که ممکن است برای مهاجران جدید پیش بیاید. همچنین، هزینه‌های زندگی در آمریکا نیز بسیار بالاست و این می‌تواند یکی از معایب مهاجرت به این کشور باشد.

از جمله معایب دیگر می‌توان به هزینه های بالای درمانی اشاره کرد، به این صورت که ممکن است حتی برای یک سرماخوردگی ساده هزینه های بالایی پرداخت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا