مهمترین نکات و شرایط مهاجرت به ترکیه | صفر تا صد مهاجرت به ترکیه

شرایط مهاجرت به ترکیه

در سال های اخیر کشور ترکیه با توجه به پیشرفت چشمگیری که در حوزه اقتصادی و فرهنگی داشته، به یک کشور سطح بالا در دنیا برای مهاجرت تبدیل شده است. به همین دلیل سالانه مهاجران زیادی از کشورهای مختلف این کشور را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند.

سبک زندگی مردم در کشور ترکیه شباهت زیادی به سبک زندگی ایرانیان دارد، از همین رو این کشور مورد توجه ایرانیان زیادی برای مهاجرت قرار گرفته است.

افرادی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارند می‌توانند از روش های مختلفی برای دریافت ویزا و اقامت اقدام کنند. برای اینکه اطلاعات بیشتری را در مورد روش های مهاجرت به ترکیه داشته باشید تا انتها ما را همراهی کنید.

 

مهاجرت به ترکیه

شرایط مهاجرت به ترکیه با توجه به اینکه فرد کدام یک از روش ها را برای مهاجرت و دریافت اقامت کشور ترکیه انتخاب می‌کند متفاوت خواهد بود. اما بعضی از شرایط کلی مهاجرت به این کشور در تمامی روش ها یکسان است.

به عنوان یکی از شرایط مهم برای مهاجرت می‌توان به تمکن مالی یا سرمایه کافی اشاره کرد. در صورتی که فرد یک شغل با درآمد مناسب پیدا کند به ارائه گواهی برای تمکین مالی نیاز ندارد. دیگر شرایط مهاجرت به ترکیه شامل ارائه مدرک زبان ترکی، برخورداری از بیمه، سوء پیشینه، ارائه پاسپورت و… اشاره کرد.

در ویزای تحصیلی کشور ترکیه فرد پس از چهار سال درس خواندن و یک سال کار، می‌تواند برای دریافت اقامت دائم اقدام نماید. روش های مختلفی برای دریافت اقامت از کشور ترکیه وجود دارد و شما می‌توانید برای دریافت اقامت یکی از آن ها را انتخاب نمایید.

 

برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است؟

افراد زیادی از کشور های ایران، گرجستان، آذربایجان و ارمنستان برای مهاجرت به این کشور اقدام کرده و کشورهای نام برده شده بیشترین میزان مهاجرت به کشور ترکیه را دارند.

مهاجران می‌توانند از طریق تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، خرید خانه و… برای دریافت اقامت کشور ترکیه اقدام کنند. افرادی که از طریق کار قصد مهاجرت به این کشور را دارند به یک جاب آفر نیاز خواهند داشت، فرد پس از 5 سال کار کردن در کشور ترکیه می‌تواند برای دریافت اقامت دائم اقدام کند.

هر کدام از روش های دریافت اقامت از کشور ترکیه هزینه متفاوتی دارند بنابراین نمی‌توان به صورت دقیق بیان کرد که مهاجرت به ترکیه چقدر هزینه دارد، اما هزینه های کلی مهاجرت شامل خرید یا اجاره خانه، بلیط هواپیما، ارسال اثاث منزل یا خرید اثاث در ترکیه، خریدهای ماهانه و… می‌شود. قیمت خانه در استانبول با شهرهای دیگر کشور ترکیه متفاوت است، شما برای خرید یا اجاره خانه در استانبول باید هزینه بیشتری را بپردازید.

مسئله دیگری که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده ارسال اثاث خانه و مشکلاتی است که باید با آن دست و پنجه نرم کنید، اما با استفاده از روش های کارآمدی که ما ارائه می‌کنیم، به راحتی می‌توانید ارسال بار به ترکیه اعم از اثاث منزل را انجام دهید.

همچنین قوانین مهاجرت به ترکیه در هر کدام از این روش ها با یکدیگر تفاوت دارند، به همین دلیل شما باید نحوه دریافت اقامت خود را مشخص کرده و تمامی شرایط آن را رعایت کنید.

به طور کلی مبلغ مورد نیاز برای مهاجرت به کشور ترکیه از روش های مختلف شامل موارد زیر می‌شود.

 

برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است

 

 

مهاجرت از طریق کار

برای مهاجرت به ترکیه برای کار دریافت اقامت دائم، به 6152.70 لیر نیاز دارید اما برای کار یک ساله 615.20 لیر و برای دریافت اقامت کار دائمی به 615.70 لیر پول نیاز خواهید داشت.

 

مهاجرت از طریق تحصیل

هزینه دانشگاه دولتی با خصوصی در دولت ترکیه با هم متفاوت است. دانشگاه دولتی هزینه از بین 1000 تا 4000 یورو و دانشگاه غیر دولتی و خصوصی 20000 یورو در سال نیاز دارد؛ اما به طور کلی ارزان ترین راه مهاجرت به ترکیه دریافت اقامت دانشجویی است.

 

از طریق ازدواج

افرادی که از طریق ازدواج به کشور ترکیه مهاجرت می‌کنند باید بدانند که فرد مورد نظر به طور یقین باید اقامت این کشور را داشته باشد. هزینه هر فرد برای زندگی در کشور ترکیه بین 2500 تا 3000 لیر است.

 

مهاجرت به روش سرمایه گذاری

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک یکی از مرسوم ترین روش هاست، شما می‌توانید از طریق خرید ملک، خانه و یا ثبت شرکت در کشور ترکیه سرمایه گذاری کنید. برای خرید خانه از این کشور تقریبا به 250000 دلار آمریکا نیاز خواهید داشت.

 

مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه مانند هر کشور دیگری مزایا و معایب خاص خود را دارد در این بخش به آن ها اشاره می‌کنیم.

 

مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه

 

 

مزایا مهاجرت به ترکیه

  • هزینه مسکن در کشور ترکیه مناسب بوده، به طوریکه متوسط قیمت منزل در این کشور هزار یورو برای هر متر مربع است.
  • هوای گرم، روزهای آفتابی بسیار و دریای صافی دارد.
  • با توجه به توسعه گردشگری در این کشور، دولت ترکیه بودجه ای را برای بالا بردن کیفیت هوا، جاده ها و راه ها و شرایط حمل و نقل اختصاص داده است.
  • محصولات با کیفیت و طبیعی همچون میوه ها، سبزیجات، گوشت و شیر در تمام سال در بازارهای محلی به دست مشتریان می‌رسد.
  • پایین بودن استفاده زیاد از مواد مخدر و الکل
  • مراقبت ها و خدمات پزشکی با کیفیت بالایی در کشور ترکیه وجود دارد.
  • شما به عنوان یک کارآفرین می‌توانید در کشور ترکیه ثبت شرکت کرده و با شرکت های اروپایی شراکت کنید.
  • کارخانه های تولیدی این کشور مانند کفش، لباس، لوازم آرایشی و وسایل خانگی را با قیمت های مناسبی به بازار عرضه می‌کنند.
  • دارای یک سیستم ساده برای اجاره و خرید خانه.

 

معایب مهاجرت به ترکیه

  • متاسفانه برخی مشکل ها برای پیدا کردن کار در این کشور وجود دارد.
  • قوانین راهنمایی و رانندگی در برخی از محله های پایین شهر و سنتی رعایت نمی‌شود.
  • تنوع غذایی در کشور ترکیه پایین است.
  • الکل و سیگار در این کشور هزینه بالایی دارد.
  • یادگیری زبان ترکی برای برخی کمی مشکل به نظر می‌رسد.

معایب نام برده ممکن است شرایط مهاجرت به ترکیه را کمی برای شما سخت کند، به همین دلیل توصیه می‌کنیم در ابتدای کار خود را برای موارد نام برده آماده کنید تا بتوانید آن ها را پشت سر بگذارید.

 

قوانین مهاجرت به ترکیه

هنگامی که شما تصمیم به مهاجرت می‌گیرید در ابتدا باید صفر تا صد مهاجرت به ترکیه را بررسی کرده و به خوبی دریابید که مهاجرت به ترکیه چگونه است؟ همانطور که گفتیم قوانین مهاجرت به ترکیه در روش های مختلف با یکدیگر تفاوت دارند که در این بخش شرایط مهاجرت به ترکیه را برای شما شرح می‌دهیم.

 

 

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

یکی از بهترین روش های دریافت اقامت از این کشور مهاجرت تحصیلی به ترکیه بوده و بسیار مورد توجه دانشجویان قرار گرفته است. اکنون بیش از 117 هزار دانشجو غیربومی در تمامی دانشگاه های ترکیه به تحصیل مشغول هستند.

دانشجویان می‌توانند همزمان با ادامه تحصیل، یک کار پاره وقت برای خود پیدا کرده و قسمتی از هزینه تحصیلی خود را تامین کنند. دانشجویان می‌توانند به دو زبان ترکی و انگلیسی در دانشگاه تحصیل نمایند.

خوشبختانه ترکیه دارای دانشگاه های معتبری بوده که تمامی آن ها طبق استاندارد بین المللی اروپا به دانشجویان تدریس می‌کنند. دانشجویان برای ورود به دانشگاه های ترکیه باید آزمون های ورودی مختلفی را پشت سر بگذارند.

 

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

 

 

مهاجرت کاری به ترکیه

افرادی که متقاضی شغل هستند، باید تسلط نسبی به زبان ترکی داشته باشند. فرد ابتدا باید مراحل جستجوی شغلی و مصاحبه شغلی را پشت سر گذاشته و با یک کارفرمای ترک به توافق رسیده باشد، سپس برای دریافت ویزای کاری اقدام نماید.

در ابتدا ویزای کاری یک ساله به فرد داده شده و در صورت رضایت کارفرما، می‌توانند ویزا را برای فرد متقاضی تمدید کنند. متاسفانه درصد بیکاری در این کشور نسبت به کشورهای اروپایی بیشتر بوده و موقعیت های شغلی فراوانی در این کشور وجود ندارد.

 

مهاجرت کاری به ترکیه

 

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

شما از طریق ثبت شرکت یا خرید ملک و خانه می‌توانید در کشور ترکیه سرمایه گذاری کنید و شرایط مهاجرت به ترکیه را برای خود فراهم سازید.

برای ثبت شرکت در ترکیه، شما باید به عنوان کارفرما چند نفر را برای شرکت خود استخدام کرده و همچنین مالیات و بیمه شرکت به صورت منظم و به موقع پرداخت شود. هنگامی که فرد برای ثبت شرکت متقاضی می‌شود باید در خاک ترکیه حضور داشته و مدارکی همچون اساسنامه شرکت، گذرنامه، ترجمه شناسنامه و… را به همراه داشته باشد.

 

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه

 

 

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش های مهاجرت به ترکیه ازدواج با یک فرد ترک یا فردی است که در ترکیه اقامت دائم را دارد. در صورت قبول کردن ازدواج شما از طرف دولت ترکیه، شما به مدت 3 تا 5 سال در کشور ترکیه اقامت داشته تا کشور ترکیه اقامت دائم این کشور را به شما بدهند.

 

مهاجرت از طریق ازدواج در ترکیه

 

مهاجرت از طریق پناهندگی

یکی از روش های دریافت اقامت از کشور ترکیه از طریق پناهندگی است، البته این روش به هیچ وجه توصیه نمی‌شود؛ چرا که شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق پناهندگی بسیار سخت بوده و خطرات زیادی را به همراه دارد.

مطمئن ترین و ارزان ترین روش مهاجرت به ترکیه، مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی و کاری است. شما با این روش ها می‌توانید یک مسیر امن را برای مهاجرت طی نمایید.

 

مهاجرت از طریق پناهندگی در ترکیه

جهت آشنایی با مراحل انجام فریت بار به هلند کلیک کنید.

 

جمع بندی

ترکیه یکی از کشورهای آسیایی اروپایی است که امروزه مورد توجه بسیاری از مهاجران قرار گرفته است. چندین روش برای مهاجرت به کشور ترکیه وجود دارد، شرایط مهاجرت به ترکیه در هر کدام از این روش ها با یکدیگر تفاوت دارند.

شما برای اخذ اقامت دائم و موقت از ترکیه تمامی قوانین ترکیه را به درستی رعایت کرده و قبل از مهاجرت صفر تا صد مهاجرت به ترکیه را به خوبی بررسی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا