هزینه ارسال بار به خارج از کشور و نحوه ارسال بار به خارج از کشور

ارسال بار به خارج از کشور

برای ارسال بار به خارج از کشور روش‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارند که با در نظر گرفتن حجم بار، ارزش و میزان حساسیت آن، هر یک از مدل‌ها، بهینه‌تر خواهند بود. شما ممکن است هر یک از روش‌های زمینی، دریایی یا هوایی را برای فرستادن بار به خارج از ایران انتخاب کنید که البته هر کدام نیز شرایط و مزایای خاص خود را دارند. باید دید اگر برای رسیدن محموله به مقصد عجله داشته باشید، کدام روش برای شما مناسب‌تر خواهد بود. همین طور جایی که نیاز به صرفه جویی در هزینه داشته باشید، باتوجه به هزینه ارسال بار به خارج از کشور، کدام روش را ترجیح خواهید داد.

بسته به این که بار شخصی یا تجاری باشد، از روش‌های مختلفی برای ارسال آن به خارج از کشور استفاده خواهد شد. در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص انواع روش‌های ارسال محموله به خارج از کشور و شرایط هر یک آشنا شویم.

 

نحوه ارسال بار به خارج از کشور

برای آن که بتوانید به بهترین شکل محموله مورد نظر خود را به خارج از کشور ارسال کنید، روش‌های زیر پیش رو شما قرار خواهند داشت. اهمیت زیادی دارد که بهترین روش با توجه به نوع محموله خود و سرعت زمانی که برای رسیدن بسته به مقصد نیاز دارید را در نظر بگیرید.

 

فریت باراد

 

ارسال بار شخصی

در روش ارسال بار شخصی، مدل‌های زیر پیشنهاد می‌شوند:

  • فریت هوایی بار به خارج از کشور
  • ارسال زمینی بار به خارج از کشور
  • فریت دریایی محموله به خارج از کشور
  • پست به خارج از کشور

 

فریت هوایی بار به خارج از کشور

ارسال بار با هواپیما به خارج از کشور، یکی از بهترین روش‌های فرستادن محموله به شمار می‌آید. سرعت ارسال و امنیت و مراحل بهینه‌تر در این حالت، باعث شده که بیشتر افراد، مایل به ارسال بار با فریت هوایی باشند. به ویژه طی سال‌های گذشته، این روش ارسال بار به خارج از کشور که به فریت بار مسافری نیز معروف است، از محبوبیت بیشتری برخوردار شده است و بیشتر افراد حتی محموله‌های بزرگتر خود را نیز به این روش، به خارج می‌فرستند.

هزینه ارسال بار به خارج از کشور

لازم به ذکر است که معمولا فریت هوایی از طریق هواپیماهای باری که ظرفیت بزرگتری نسبت به هواپیماهای مسافربری دارند، انجام می‌پذیرد. از این روی شما می‌توانید حتی برای ارسال اثاثیه منزل خود به یک کشور دیگر، از روش فریت هوایی که با ظرفیت بالای هواپیما انجام می‌شود، استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: حمل اثاث به ترکیه

 

ارسال زمینی بار به خارج از کشور

 

ارسال زمینی بار به خارج از کشور

 

در ارسال زمینی، با مدت زمان بیشتری برای ارسال بار روبرو هستیم و البته هزینه کمتری نیز نسبت به ارسال هوایی دارد. در نظر داشته باشید که معمولا برای محموله‌های بزرگ و دارای حجم و وزن بیشتر، از روش ارسال زمینی استفاده می‌شود؛ زیرا در این شرایط هزینه فریت هوایی بسیار زیاد شده و تقریبا می‌توان گفت که صرفه اقتصادی ندارد. البته باز در شرایطی که فاکتور زمان رسیدن از مبدأ به مقصد، با اهمیت‌تر از هزینه باشد، فریت هوایی ترجیح داده خواهد شد.
با یک محاسبه ساده مشخص می‌شود که ارسال زمینی محموله‌های مختلف، تنها در شرایطی که کشور مقصد، نزدیک به ایران (کشور مبدأ) باشد، مناسب خواهد بود. به طور نمونه شما برای ارسال بار به کانادا، هرگز روش زمینی را مناسب نخواهید یافت و در چنین شرایطی فریت هوایی می‌تواند به عنوان تنها روش معنادار ارسال بار به خارج، مورد استفاده قرار بگیرد.

 

فریت دریایی محموله به خارج از کشور

ارسال کالا به خارج از کشور

در کشورهایی که مرز مشترک دریایی با ایران داشته باشند، استفاده از فریت دریایی نیز معنای مناسبی خواهد داشت و می‌توان با هزینه کنترل شده‌ای، برای محموله‌هایی که تاخیر در رسیدن به مقصد در خصوص آن ها، زیان‌آور نیست؛ از این روش ارسال استفاده کرد. در روش ارسال دریایی، باید بسته‌های پستی به خوبی بسته‌بندی شده و در پالت‌های مخصوص قرار بگیرند.

 

 

پست به خارج از کشور

 

نحوه ارسال بسته به خارج از کشور

پست بین المللی نیز می‌تواند به عنوان یک روش ارسال بار به خارج مورد استفاده قرار بگیرد. هزینه ارسال بار به خارج از کشور از طریق پست، بستگی به کشور مقصد، حجم و وزن محموله و دیگر موارد خواهد داشت. هر سال تعرفه‌های این هزینه پست بین الملل اعلام شده و شما می‌توانید با مطالعه جداول مربوط به هزینه پست به خارج از کشور، رقم حدودی هزینه ارسال محموله مورد نظر خود را دریابید، در ضمن شما می‌توانید جهت مشاوره در رابطه با قیمت دقیق ارسال بار به آلمان کلیک کنید.

 

 

ارسال بار تجاری

در صورتی که نیاز به ارسال بار تجاری باشد، روش کارگو مورد توجه تاجران و شرکت‌های صادراتی و وارداتی قرار خواهد داشت:

 

کارگو محموله به خارج از کشور

کارگو اگر چه ماهیتی شبیه به سایر روش‌های ارسال بار به خارج از کشور است که از طریق هواپیماهای تجاری خاص صورت گرفته و عمده مشتریان آن، شرکت‌ها و سازمان‌ها، تاجرها و مانند آن‌ها هستند. در حقیقت از کارگو، برای صادرات و واردات انواع کالا استفاده شده و به طور معمول دو طرف قرارداد حمل و نقل بین المللی، اشخاص حقوقی یا شرکت‌های فعال در حوزه صادرات و واردات هستند. شرکت‌های متعددی در حوزه کارگو فعالیت می‌کنند و بهتر است برای انتخاب بهترین شرکت در این زمینه، سوابق و امکانات و خدمات آن را به طور دقیق بررسی نمایید.
به طور مثال از شرایط بسته‌بندی، کالاهای ممنوعه، هزینه، مراحل اداری و شرایط تحویل کالا در مقصد حتما اطلاعات لازم را کسب کرده، سپس بهترین شرکت کارگو در این حوزه را انتخاب کنید.
لازم به ذکر است که کارگو کالاهای مختلف نیز ممکن است از روش‌های زمینی، ریلی، دریایی یا هوایی انجام پذیرد. این به نوع کالا، مسافت بین دو کشور و … بستگی خواهد داشت. اگر در مورد مفهوم کارگو اطلاعات بیشتری نیاز دارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله معنی کارگو چیست را مطالعه بفرمایید.

 

کارگو به روش زمینی

 

نحوه ارسال مرسوله به خارج از کشور

کارگو به روش زمینی یا همان ترانزیت جاده ای در خصوص کالاهای تجاری، میان کشورهایی که دارای مرزهای خاکی هستند، رواج دارد. هزینه حمل در روش زمینی مناسب بوده و معمولا شرکت‌های وارداتی و صادراتی، می‌توانند در تماس با راننده‌ها، از شرایط و موقعیت بار تجاری خود، آگاهی پیدا کنند. البته محدودیت وجود مسیرهای زمینی بین مبدأ و مقصد نیز از جمله الزامات این روش حمل و نقل بین المللی به حساب می‌آید.

 

کارگو به روش ریلی

 

کارگو به روش ریلی

کارگو ریلی، بیشتر میان کشورهایی که دارای ارتباط ریلی هستند، رایج بوده و معمولا میان همسایگان با مرز خاکی، انجام می‌پذیرد. این روش هزینه نسبتا ارزان‌تری در مقایسه با سایر روش‌ها داشته و برای کالاهایی که عجله‌ای در رسیدن به مقصد آن‌ها، وجود ندارد؛ مناسب خواهد بود.

 

 

کارگو به روش دریایی

 

کارگو به روش دریایی

کارگو دریایی از رایج‌ترین روش های کارگو محموله‌های تجاری محسوب شده و برای واردات و صادرات انواع و اقسام کالاهای تجاری، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش ارزان‌ترین روش کارگو به حساب می‌آید. اما در نظر داشته باشید که این مدل از حمل و نقل بین المللی، برای کالاهایی که عجله‌ای بابت رسیدن آن‌ها به مقصد وجود ندارد، کاربرد خواهد داشت.

 

کارگو به روش هوایی

 

کارگو به روش هوایی

از کارگو هوایی، معمولا برای ارسال کالا به خارج از کشور که نیاز به رسیدن سریع به مقصد داشته یا به هر شکلی ارزش زمانی و ارزی قابل توجهی دارند استفاده می‌شود. به طور مثال قالب شرکت‌های دارویی، حمل و نقل مواد اولیه داروسازی یا داروهای وارداتی را از این طریق انجام می‌دهند.

 

 

تفاوت فریت و کارگو

تفاوت فریت و کارگو

احتمالا شما نیز در نظر اول این دو روش فرستادن بار به خارج از کشور را شبیه به هم ارزیابی می‌کنید؛ اما در واقع تفاوت‌های قابل توجهی میان این دو وجود دارد. در روش فریت، مسافران مشتری بوده و در شرایطی که اضافه بار داشته یا به هر شکلی مایل به ارسال وسایلی به خارج از کشور باشند، از فریت استفاده می‌کنند. در روش کارگو، مشتری‌ها شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری بوده و تنها بارهای تجاری از این طریق نقل و انتقال داده می‌شوند.

 

هزینه ارسال بار به خارج از کشور

به طور کلی هزینه فرستادن محموله به خارج از کشور، تابع فاکتورهای زیر خواهد بود:

  • قیمت پایه شرکت حمل و نقل بین المللی
  • نوع محموله (این موضوع از این جهت حائز اهمیت است که گاهی اوقات وزن، به تنهایی نمی‌تواند فاکتور تعیین‌کننده نهایی باشد و برخی از وسایل فضای بیشتری از وزن معادل خود، نیاز دارند. از این جهت در محاسبه هزینه، نوع محموله نیز لحاظ می‌شود.)
  • ابعاد محموله (ابعاد ممکن است با حجم و وزن در تفاوت بوده و به طور مثال یک بوفه تاجدار در اثاثیه منزل، باعث شود که ارتفاع قابل توجهی در هواپیما، کشتی، کانتینر و … اشغال شود.) (در رابطه با ظرفیت کشتی‌های باربری بیشتر بخوانید)
  • وزن محموله
  • روش فریت بار (هوایی، زمینی و دریایی)
    نکته: توجه داشته باشید که نوسانات ارزی، یکی از عوامل اصلی افزایش هزینه ارسال بار به خارج از کشور بوده و از این روی باید انتظار داشته باشید با جابه‌جایی قابل توجه ارز یا شروع یک تحریم تازه علیه کشور، این مبالغ نیز با جابه‌جایی و نوسان همراه باشند.

کلام آخر
در بالا در خصوص روش‌های مختلف ارسال بار به خارج از جمله روش‌های هوایی، دریایی، زمینی و پست بین الملل، توضیحاتی ارائه کردیم. باید در نظر داشته باشید که انتخاب هر یک از این روش‌ها، باید با در نظر گرفتن ضرورت زمانی رسیدن بار به مقصد، نوع و حجم محموله و … صورت بگیرد. شما پیش از این تجربه چه نوعی از فریت بار به خارج را داشته و کدام یک را مناسب‌تر می‌دانید؟ شرکت باراد متخصص فریت بار به کانادا آماده دریافت بازخوردهای شماست.

 

فریت باراد

16 دیدگاه دربارهٔ «هزینه ارسال بار به خارج از کشور و نحوه ارسال بار به خارج از کشور»

  1. shirin mohammadi

    سلام خسته نباشید، وقت بخیر
    شرایط ارسال کالا به خارج از کشور چجوریه؟
    میخوام در حالت ارسال بار با هواپیما به خارج از کشور بیشتر بدونم.

    1. گروه تحریریه

      سلام سلامت باشید
      ارسال بار به صورت هوایی یکی از ساده ترین روش هاست که شما فقط باید شرایطی مثل وزن، ابعاد، قابل فاسد بودن یا نبودن، قوانین مربوط به جابه جایی و… رو در نظر بگیرید، حمل هوایی کالا به دو روش فریت بار و کارگو انجام میشه که اگه بخواید در رابطه کارگو اطلاعات کسب کنید، پیشنهاد میکنم مقاله کارگو چیست رو بخونید

  2. سلام خسته نباشید
    هزینه ارسال بار از ایران به سوئیس رو میشه بگید چقدر میشه.

    1. گروه تحریریه

      سلام، سلامت باشید
      برای کاری که مد نظرتونه باید وزن و ابعاد و فرودگاه مقصد رو بدونیم تا قیمت بدیم. برای دریافت دقیق قیمت میتونید با ما تماس بگیرید کارشناس راهنمایی تون میکنه

  3. سلام
    میخواستم بپرسم برای ارسال بار با هواپیما به خارج از کشور بهتره از کدوم روش ارسالی استفاده کنم؟

    1. گروه تحریریه

      بستگی به حجم بار ارسالی تون داره؛ برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

  4. حسین شریفی پور

    سلام

    میخواستم بپرسم هزینه ارسال دو تخته فرش ماشینی کارکرده 2*3 به استانبول چقدر خواهد شد

  5. سلام.
    یک فرش ماشینی 9 متری حدود 15 کیلو از تهران به منچستر یا لیدز (انگلیس) چقدر می شه؟
    من امکان تماس تلفنی ندارم. میشه واتزاپ شماره بدید؟

  6. با سلام
    هزینه ی حمل بار یک کانتینر 25تنی پلی پروپیلن یا سولفات کرم
    از تهران ب مقصد لاهور و کراچی چقد میشه؟

    1. گروه تحریریه

      سلام، لطفا تماس بگیرید، کارشناسان راهنمایی تون می‌کنند: 43658-021

  7. سلام
    من می خوام در زمینه صادرات کالا کار کنم ، راهنماییم می کنید هزینه ارسال بار در ابعاد زیاد به کشورهای دیگر چطوریه

    1. گروه تحریریه

      سلام برای ارسال هر کالایی در ابعاد و حجم خیلی بالا نیاز است که از کارگو استفاده کنید، خدمات ما مربوط به فریت هست که در حجم ارسالی کوچکتر انجام میشه، در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر لطفا با کارشناسان تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا