راهنمای ارسال لوازم منزل به کانادا

ارسال لوازم منزل به کانادا

روزانه میلیون‌ها تن بار در سراسر دنیا جابجا می‌شود. در کشور ایران نیز روش‌های مختلفی برای جابجایی بار وجود دارد. اگر حجم بار موردنظر کم باشد می‌توانید همراه خود از طریق سفر هوایی منتقل کنید.

اما از آنجایی که حجم باری که به این طریق قابل جابجایی است کم است، معمولاً افراد به دنبال روش‌هایی کم هزینه و ایمن برای ارسال و جابجایی بار‌های موردنظر خود هستند. در این مقاله قصد داریم تمام روش‌های موجود برای ارسال لوازم منزل به کانادا را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

 

ارسال لوازم منزل به کانادا

اگر به هر دلیلی عازم کانادا هستید و یا قصد دارید لوازم و وسایلی را به یکی از شهر‌های این کشور ارسال نمایید، می‌توانید از فریت بار استفاده کنید. حمل وسایل منزل به کانادا از این طریق به سادگی انجام می‌شود.

فرآیند حمل اثاثیه منزل به کانادا که از طریق خطوط هوایی یا دریایی توسط شرکت‌های حمل‌ و نقل معتبر صورت می‌گیرد، کمک می‌کند تا شما هر نوع باری را به هزینه کم و به صورت کاملاً ایمن به مقصد مورد نظر خود ارسال کنید. با استفاده از این روش می‌توانید از طریق خطوط دریایی لوازم مورد نظر خود را به کانادا ارسال و در شهر‌هایی مانند بندر مونترال، ونکوور یا تورنتو تحویل بگیرید. ارسال بار از طریق خطوط دریایی هزینه کمتری به دنبال خواهد داشت اما قطعاً زمان بیشتری طول می‌کشد تا بسته شما به مقصد برسد.

 

 

هزینه ارسال وسایل به کانادا

معمولاً این هزینه بر اساس مسافت میان مبدا و مقصد، حجم بار، نرخ ارز و موارد دیگر تعیین می‌شود. هزینه بار به شهر‌های مختلف یک کشور نیز متفاوت است. به عنوان مثال هزینه ارسال بار به تورنتو با ونکوور متفاوت است.

به همین دلیل قبل از ارسال با شرکت موردنظر تماس گرفته و با ارائه اطلاعات لازم از جمله میزان بار، نوع بار، مبدا و مقصد و … میزان دقیق هزینه ارسال بار را دریافت نمایید. علاوه بر هزینه ارسال هزینه‌ای نیز بابت نگهداری بار در انبار از شما دریافت می‌شود که به همراه کل هزینه باید پرداخت کنید.

 

هزینه ارسال لوازم منزل به کانادا

 

اگر حجم بار موردنظر شما بسیار زیاد باشد، هزینه اضافی به منظور جابجایی آن توسط افراد یا دستگاه‌های مخصوص مانند لیفتراک دریافت می‌شود. البته این هزینه هنگام تحویل بار در مقصد دریافت می‌شود. هزینه ارسال لوازم منزل به کانادا نیز از همین طریق محاسبه می‌شود. در واقع تفاوتی ندارد قصد انتقال چه باری به کانادا داشته باشید، در هر صورت با توجه به موارد گفته شده هزینه ارسال محاسبه می‌شود.

 

 

چگونه از ارسال وسایل خانه اطمینان حاصل کنیم؟

شرکت‌های مختلفی در زمینه ارسال بار به کانادا فعالیت می‌کنند. در این زمینه باید از شرکت‌های معتبر برای ارسال بار کمک بگیرید تا بار مورد نظر شما کاملاً سالم و با هزینه مناسب به مقصد ارسال شود. یکی از نکاتی که در زمینه انتخاب شرکت حمل و نقل کمک می‌کند، داشتن بارنامه معتبر است. علاوه بر آن باید مسیر‌هایی را برای پیگیری و پاسخگویی به شما معرفی کنند.

برخی از شرکت‌های با ارائه خدمات مشاوره‌ای مسیر ارسال بار را به صورت واضح برای شما توضیح می‌دهند تا بتوانید به درستی فعالیت‌های لازم را انجام دهید. این کار از پرداخت هزینه‌های اضافی نیز جلوگیری می‌کند.

یکی دیگر از نکاتی که قبل از ارسال بار باید از آن مطمئن شوید، بیمه کردن بار است. تمام بار‌هایی که از کشور ایران به مقصد کانادا ارسال می‌شوند، باید توسط شرکت‌های هواپیمایی یا دریایی بیمه شوند. مبلغی که به عنوان بیمه نیز پرداخت می‌شود با توجه به ارزش بار ارسالی تعیین می‌شود.

بسته‌بندی کالا‌ها نیز در امنیت بار ارسالی اهمیت زیادی دارد. شما می‌توانید خودتان بار ارسالی را بسته‌بندی کنید و یا از شرکت انتخاب شده در این زمینه کمک بگیرید تا کار بسته‌بندی را به صورت کاملاً ایمن برای شما انجام دهند. بسته‌بندی به صورت‌های مختلف با پالت‌های چوبی نیز انجام می‌شود که از این طریق می‌توانید هرگونه وسایل و اثاثیه منزل را ارسال نمایید.

 

مدت زمان ارسال وسایل منزل به کانادا

همان‌طور که گفته شد زمان ارسال بار از ایران به کانادا با توجه به نوع ارسال متفاوت است. اگر از خطوط هوایی برای ارسال بار استفاده نمایید، حدوداً بین 5 روز تا 10 روز زمان لازم است تا بار مورد نظر را در کانادا تحویل بگیرید.

این زمان برای ارسال بار با کشتی باربری بیشتر است. 4 تا 7 روز زمان لازم است تا بار شما به پورت بندرعباس تحویل داده شود. پس از آن حدود 45 تا 60 روز زمان لازم است تا ارسال بار شما توسط کشتی به پورت‌های کانادا انجام شود.

 

حمل وسایل منزل به کانادا

 

البته هزینه ارسال بار با کشتی کمتر از هواپیما است به همین دلیل اگر برای ارسال بار عجله ندارید می‌توانید از طریق کشتی ارسال کنید تا هزینه کمتری را پرداخت کنید.

 

بیشتر بخوانید: حمل و نقل دریایی چیست

 

مدارک مورد نیاز برای ارسال لوازم منزل به کانادا

اگر قصد ارسال وسایل منزل خود را به کانادا دارید مدارک این ارسال با ارسال بار به آلمان تقریبا مشابه است و باید مدارک زیر را آماده کنید.

 

مدارک مورد نیاز فرستنده اثاثیه از ایران به کانادا

  • تصویر پشت و روی کارت ملی
  • تصویر صفحه اول پاسپورت
  • آدرس و تلفن فرستنده از ایران

 

مدارک مورد نیاز گیرنده در مقصد

  • تصویر پاسپورت
  • آدرس و تلفن مقصد تحویل گیرنده
  • آدرس ایمیل
  • لیست کالا‌ها
  • فاکتور کالا

این مدارک در مبدا و مقصد هم برای ارسال بار از طریق هواپیما و هم کشتی مورد نیاز هستند.

سخن آخر

همان‌طور که گفته شد ارسال بار از طریق خطوط هواپیمایی و کشتی به کانادا امکان‌پذیر است. قبل از ارسال بار حتماً تحقیق کنید و شرکت معتبر در زمینه فریت بار پیدا کرده و بار‌های خود را به خیالی آسوده به آن‌ها بسپارید. فریت بار با کشتی هزینه کمتری نسبت به هواپیما داشته اما زمان بیشتری برای ارسال کالا طول می‌کشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا