هزینه اضافه بار هواپیما و میزان بار مجاز ایرلاین ها چقدر است؟

هزینه اضافه بار هواپیما

در صورتی که قصد همراه بردن مقدار قابل توجهی بار، چمدان و وسایل با خود به یکی از کشورهای خارجی داشته باشید، لازم است که نسبت به هزینه اضافه بار در خصوص هواپیمایی‌های مختلف، اطلاعات کافی داشته باشید. به این صورت می‌توانید با وزن کردن بار و در نظر گرفتن مقدار بار مجاز در پروازهای خارجی، هزینه اضافه بار هواپیما را محاسبه کرده و نسبت به آن تصمیم‌گیری داشته باشید. به این ترتیب این احتمال وجود دارد که پس از محاسبه، به جای همراه بردن بار، تصمیم به فریت آن ( به عنوان مثال فریت بار ایران ایر ) بگیرید تا هزینه‌های کمتری در نهایت بپردازید.

در ادامه با ما همراه باشید تا درباره قیمت اضافه بار در خصوص هر یک از شرکت‌های هواپیمایی مشهور که در ایران پرواز دارند، بیشتر بدانید.

هزینه اضافه بار چیست؟

 

هزینه اضافه بار هواپیما

در هر پرواز، مسافران مجاز به همراه داشتن وزن مشخصی بار همراه خود هستند که معمولا با توجه به نوع صندلی و امکانات (اکونومی، بیزینس کلاس، فرست کلاس) چیزی بین 20 تا 50 کیلو خواهد بود. بدیهی است که گران قیمت‌تر بودن پرواز، با افزایش میزان بار مجاز همراه است و انتظار داریم که میزان بار مجاز 50 کیلوگرم، برای پرواز فرست کلاس باشد. البته فقط مساله مهم وزن نیست باید با مقررات گمرکی مربوط به کالای همراه مسافر هم آشنا باشید.

حال در صورتی که مسافر مایل به همراه بردن وزن بیشتری بار در پرواز باشد، باید با حضور در فرودگاه (حداقل 2 تا 3 ساعت قبل از پرواز)، بار اضافی خود را تحویل داده و با محاسبه قیمت هر کیلو اضافه بار در فرودگاه امام یا دیگر فرودگاه ها و پرداخت آن، مجوز همراه بردن این حجم چمدان، بسته و … را دریافت کند. توجه داشته باشید که باید زمان کافی را برای این موضوع اختصاص دهید، مخصوصا اگر قصد تهیه بیمه مسافرتی را نیز در فرودگاه دارید. برای آشنایی با این نوع بیمه پیشنهاد می‌کنیم مقاله بیمه مسافرتی چیست را مطالعه نمایید.

 

فریت باراد

 

لازم به ذکر است که در اکثر پروازهای هواپیمایی های داخلی یا خارجی، شما مجاز به همراه بردن یک ساک دستی کوچک به داخل هواپیما نیز خواهید بود که باید حتما وزن کمتر از 5 تا 7 کیلوگرم داشته باشد.

هر یک از شرکت‌های هواپیمایی داخلی (لیست بهترین هواپیمایی های ایران را بخوانید) و خارجی، دارای قوانین مخصوص به خود درباره حمل بار و وزن مجاز و نرخ اضافه بار هستند. به این صورت لازم است که در خصوص هر یک اطلاعات کافی داشته و برای همراه بردن بار با وزن زیاد، تصمیم‌گیری کنید.

 

 

هزینه اضافه بار ایران ایر

 

هزینه اضافه بار ایران ایر

هواپیمایی ایران ایر به عنوان یکی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی در کشور، قوانین خاص خود در میزان بار مجاز و قیمت اضافه بار دارد. هزینه اضافه بار ایران ایر فرانکفورت نیز بر همین اساس محاسبه می‌شود. میزان بار مجاز و نرخ مصوب اضافه بار ایران ایر به شرح زیر است:

میزان بار مجاز در کلاس معمولی هر مسافر 30 کیلوگرم
میزان بار مجاز در بیزینس کلاس هر مسافر 40 کیلوگرم
هزینه اضافه بار به ازای هر یک کیلوگرم، معادل 1 درصد از قیمت بلیط

 

 

هزینه اضافه بار هواپیمایی ماهان

در خصوص هزینه هر کیلو اضافه بار پرواز خارجی ماهان نیز با شرایط مشابهی روبرو هستیم. قوانین این شرکت هواپیمایی نیز میزان بار مجاز حداکثری برای پروازهای اکونومی و بیزینس کلاس را تعریف کرده و هر مسافر مجاز است که حداکثر یک ساک 5 کیلوگرمی را با خود داخل پرواز ببرد.

میزان بار مجاز در کلاس معمولی هر مسافر 30 کیلوگرم
میزان بار مجاز در بیزینس کلاس هر مسافر 40 کیلوگرم
هزینه اضافه بار ماهان به ازای هر یک کیلوگرم، معادل 1 درصد از قیمت بلیط

 

هزینه اضافه بار هواپیمایی قطر

 

هزینه اضافه بار هواپیمایی قطر

 

در پروازهای قطر ایرلاین، هر بسته نباید بیش از 32 کیلوگرم وزن داشته و همین طور مجموع طول و عرض و ارتفاع آن، نباید از 158 سانتی متر تجاوز کند. به این شکل در صورتی که بار دارای وزن یا ابعاد بیش از این باشد، لازم خواهد بود که به بسته‌های کوچکتر تقسیم شود. هزینه اضافه بار در پروازهای قطر ایرلاین به شکل زیر تعریف شده است:

میزان بار مجاز در کلاس معمولی حداکثر 30 کیلوگرم
میزان بار مجاز در بیزینس کلاس حداکثر 40 کیلوگرم
میزان بار مجاز در فرست کلاس حداکثر 50 کیلوگرم
هزینه اضافه بار از ایران به اروپا، شبه قاره هند به ازای هر کیلوگرم اضافه، 30 دلار آمریکا
هزینه اضافه بار از ایران به جنوب / شرق آسیا به ازای هر کیلوگرم اضافه، 30 دلار آمریکا
هزینه اضافه بار از ایران به آسیای مرکزی به ازای هر کیلوگرم اضافه، 40 دلار آمریکا
هزینه اضافه بار از ایران به ژاپن و کره به ازای هر کیلوگرم اضافه، 45 دلار آمریکا
هزینه اضافه بار از ایران به استرالزی به ازای هر کیلوگرم اضافه، 50 دلار آمریکا
هزینه اضافه بار از ایران به شورای همکاری خلیج فارس به ازای هر کیلوگرم اضافه، 20 دلار آمریکا
هزینه اضافه بار از ایران به خاور نزدیک به ازای هر کیلوگرم اضافه، 20 دلار آمریکا
هزینه اضافه بار از ایران به قطر به ازای هر کیلوگرم اضافه، 20دلار آمریکا

 

جهت آشنایی با فرآیند فریت بار به آمریکا کلیک کنید.

 

قیمت اضافه بار هواپیمایی ترکیش ایرلاین

میزان بار مجاز در پروازهای ترکیش ایرلاین برای پروازهای تجاری یا اکونومی متفاوت است.

بدیهی است که بابت هر کیلو اضافه بار در هر یک از این پروازها باید مبلغ اضافه‌تری پرداخت شود. طبق چیزی که اکنون در خصوص قیمت اضافه بار ترکیش ایرلاین اعلام شده است، برای هر چمدان اضافی با وزن بین 23 تا 32 کیلوگرم، معادل 80 دلار، هزینه اضافه بار هواپیما دریافت خواهد شد. به علاوه هر یک از چمدان‌ها نباید وزنی بیش از 32 کیلوگرم داشته باشد، در غیر این صورت لازم است که محتویات آن به دو یا چند بسته کوچکتر دیگر تقسیم‌بندی شوند، در جدول اضافه بار ترکیش ایرلاین زیر می‌توانید به راحتی مشاهده کنید.

میزان بار مجاز ترکیش ایرلاین در کلاس معمولی حداکثر 20 کیلوگرم
میزان بار مجاز ترکیش ایرلاین در بیزینس کلاس حداکثر 30 کیلوگرم
هزینه اضافه بار به ازای یک بسته 23 تا 32 کیلوگرمی معادل 80 دلار آمریکا

 

هزینه اضافه بار پگاسوس

هر فردی که از هواپیمایی پگاسوس برای پرواز استفاده کند می‌تواند ساک دستی به وزن حداکثر 8 کیلوگرم به همراه خود درون هواپیما ببرد. علاوه بر آن در پروازهای داخلی تا 15 کیلوگرم و در پروازهای بین المللی تا 20 کیلوگرم بار به همراه داشته باشد. در جدول زیر هزینه حمل بار و اضافه بار برای این شرکت هواپیمایی آورده شده است.

میزان بار مجاز در کلاس معمولی ESSENTIALS 15 کیلوگرم برای پرواز داخلی و 20 کیلوگرم برای پرواز بین المللی
میزان بار مجاز در کلاس پروازی ADVANTAGE 20 کیلوگرم برای پروازهای داخلی و خارجی
میزان بار مجاز برای کلاس پروازی BUSINESS FLEX بار داخل کابین 12 کیلوگرم، بار مجاز پرواز داخلی 15 کیلوگرم، بار مجاز پرواز خارجی 20 کیلوگرم
هزینه اضافه بار در پرداخت به صورت اینترنتی و غیرحضوری با بیش از ۳ ساعت فاصله تا زمان پرواز 3 یورو برای هر کیلوگرم
هزینه اضافه بار در پرداخت به صورت تلفنی با بیش از ۳ ساعت فاصله تا زمان پرواز 4 یورو به ازای هر کیلوگرم
هزینه اضافه بار در پرداخت به صورت حضوری در فرودگاه تا ۱۲ ساعت قبل از پرواز 10 دلار
هزینه اضافه بار در پرداخت به صورت تلفنی در فرودگاه تا 3 ساعت قبل از پرواز 11 دلار

 

هزینه اضافه بار هواپیمایی لوفت هانزا

میزان بار مجاز هنگام سفر با هواپیمایی لوفت هانزا با توجه به کلاس پروازی متفاوت خواهد بود. هنگام استفاده از فرست کلاس می‌توانید تا 8 کیلوگرم درون کابین و سه چمدان به اندازه 32 کیلوگرم در قسمت بار قرار دهید. برای نوع بیزینس کلاس این میزان به اندازه 2 کیف دستی 8 کیلوگرمی در قسمت کابین و 2 چمدان 32 کیلوگرمی است.

همچنین در کلاس پرمیوم اکونومی می‌توانید 2 کیف حداکثر 8 کیلویی به همراه 2 چمدان 23 کیلویی به همراه داشته باشید. در کلاس اکونومی نیز می‌توانید یک کیف دستی 8 کیلویی و یک چمدان 23 کیلویی به همراه داشته باشید. هزینه اضافه بار لوفت هانزا در انی نوع پرواز با توجه به مبدا و مقصد و میزان بار متفاوت است.

 

 

هزینه اضافه بار هواپیمایی آسمان

مقررات حمل بار در این شرکت با توجه به نوع سفر داخلی و یا خارجی متفاوت است. در پروازهای داخلی می‌توانید یک بسته 5 کیلوگرمی و 20 تا 25 کیلوگرم باز مجاز به همراه داشته باشید. در پرواز خارجی نیز تا 7 کیلوگرم بار دستی و 30 کیلوگرم می‌توانید بار حمل کنید. جریمه اضافه بار این شرکت نیز به ازای هر کیلوگرم، برابر با یک درصد قیمت کل بلیط برای مسیر محاسبه شده است.

 

هزینه اضافه بار هواپیمایی امارات

هواپیمایی امارات بر اساس مقاصد مختلف، قیمت های مختلفی برای اضافه بار ارائه می‌دهد، در ادامه لیست هزینه اضافه بار هواپیمایی امارات را آورده‌ایم:

مقصد هزینه هر کیلو اضافه بار
اروپا 25 دلار برای هر کیلو
دبی و اطراف خلیج فارس 15 دلار برای هر کیلو
استرالیا و نیوزیلند 40 دلار برای هر کیلو
آمریکا و کانادا 75 دلار برای هر کیلو (بر اساس شرایطی ممکن است متفاوت باشد)

 

هزینه اضافه بار از ایران به ترکیه

هزینه اضافه بار از ترکیه به ایران یا بلعکس معمولا بر اساس عوامل مختلفی از جمله، نوع کالا، اندازه، شرکت هواپیمایی و عوامل دیگر تعیین می‌شود، اما به صورت حدودی 1 درصد از قیمت بلیتی که تهیه کرده‌اید، برای هر کیلو اضافه بار را در نظر داشته باشید.

 

هزینه اضافه بار هواپیمایی کاسپین

میزان بار مجاز برای پرواز داخلی برای نوزادان 10 کیلوگرم و برای بزرگسالان 20 کیلوگرم است. در سفرهای خارجی این میزان برای نوزاد 10 کیلوگرم و برای کودک و بزرگسال، 30 کیلوگرم است. هزینه اضافه بار نیز به اندازه یک درصد از قیمت کل بلیط محاسبه می‌شود.

 

هزینه اضافه بار هواپیمایی تابان

برای پروازهای داخلی و خارجی میزان بار مجاز نباید از 30 کیلوگرم تجاوز کند. همچنین بین 5 تا 7 کیوگرم برای کلاس پروازی عادی و بیزینس می‌توان بار دستی به همراه داشت. هزینه اضافه بار نیز به اندازه 1.5 درصد از مبلغ کل بلیط محاسبه می‌شود.

 

 

یک توصیه: همان طور که در بالا مشاهده کردید با زیاد شدن وزن اضافه بار، مجبور به پرداخت مبلغ قابل توجهی به عنوان هزینه اضافه بار بابت قیمت هر کیلو اضافه بار در فرودگاه امام خواهید شد. به این ترتیب به نظر می‌رسد که در چنین شرایطی، فریت بار به صورت جداگانه از پرواز، به مراتب مقرون به صرفه‌تر بودن و بتوانید حتی محموله‌های مورد نظر خود را با امنیت بیشتری به مقصد برسانید.

 

فریت باراد

 

سخن پایانی
در بالا در خصوص حداکثر بار مجاز در پروازهای خارجی و داخلی، مواردی را مشاهده کردیم. همین طور با مطالعه نرخ اضافه بار پروازهای خارجی، مشخص شد که در صورت همراه داشتن حجم زیادی بار اضافی، باید مبلغ قابل توجهی بابت آن پرداخت شود. میزان بار مجاز ایرلاین‌ها و هزینه بار اضافه مسافر، هر دو باعث می‌شود تا در چنین شرایطی، فریت بار به کشور مقصد مثل فریت بار به کانادا، به مراتب مقرون به صرفه‌تر باشد. شما در این خصوص چه نظری دارید؟ پیش از این چه تجربه‌ای در همراه بردن بار اضافی در پرواز خارجی یا ارسال مجزای آن داشته‌اید؟

12 دیدگاه دربارهٔ «هزینه اضافه بار هواپیما و میزان بار مجاز ایرلاین ها چقدر است؟»

  1. سلام خسته نباشید
    من تقریبا 60 کیلو اضافه بار دارم میخواستم بدونم قیمت اضافه بار هواپیمایی ترکیش ایرلاین چقدر میشه؟

    1. گروه تحریریه

      سلام، سلامت باشید
      برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع باید با شماره 02143658 تماس بگیرید.

  2. سلام خسته نباشید
    من شنیدم که اضافه بار دانشجویی از 40 کیلو محاسبه میشه درسته؟

  3. با سلام

    در مورد اضافه بار تركيش ايرلاين خدمتتون سوال داشتم. من پدر و مادرم ٦ مي به مقصد كانادا پرواز دارند. ميشه بفرماييد هزينه يك چمدان اضافه يا هركيلو اضافه بار چقدر ميشه؟

    1. گروه تحریریه

      سلام
      برای اطلاع از هزینه ایرلاین مد نظرتون باید با همون ایرلاین هماهنگ کنید، اما اگر بخواید از خدمات ما برای ارسال استفاده کنید بهتره با شماره 43658-021 تماس بگیرید.

  4. امپراطور

    سلام
    اگر خانواده چهار نفره ای قصدمسافرت خارجی داشته باشند
    ایا محاسبه اضافه بار به ازای هرنفر است یا اضافه بار را کلی برای خانواده محاسبه میکنند؟متلا اگه سه چمدان داشته باشند ایا مجموع هر سه برای اضافه بار محاسبه میشه یا هرکدام جداگانه؟

  5. سلام خسته نباشد
    زحمت میکشید راهنمایی بفرمایید هزینه اضافه بار 12 کیلو با هواپیمایی لوفتانزا به مقصد فرانکفورت حدودا چقدر میشه؟؟؟

    1. گروه تحریریه

      سلام، سلامت باشید
      از قیمت دقیق اطلاعی نداریم، موارد اصلی داخل مقاله نوشته شده، برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان این حوزه ارتباط بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا